Новости

среда, 14. мај 2014.

Посета изложбе „Модерно-традиционално“ 2014.

Ученици одељења  II-4 посетили су међународну изложбу „модерно-традиционално“ 2014, у галерији Арт центра у  Београду, са разредним старешином Иваном Стојановић и проф. ликовне културе Весном Дејановић. Директор Арт центра Дарко Чонкић је одржао уводно излагање и разговарао са ученицима. О ауторима, делима и техникама рада дискутовали су са професором ликовне културе која је ученицима представила свој рад „Етнопис“ награђен великом наградом „ Дупљајска колица“ , за неговање традиционалног израза и пробој у модерном, као и покушај откривања старих знања потребних модерним временима.  У  жирију је била у својству председника Уметничког савета и проф. Зора Давидовић која је потомак славног књижевника Боре Станковића. На изложби је било радова истакнутих уметника попут Ђорђа Прудникова, Радета Марковића, Ганета Милановића и других попут Николе Ђуричка (сликара и пилота, оца истоименог глумца) , Смиљане Божић, Рудија Цетинића и других.

Утисци ученика о изложби:




 „Голубачка легенда“  аутор Милица Ајдуковић
„Велики утисак на мене оставила је ова слика јер одише хармонијом и улива нам мир. Оставља траг некадашњег времена. Маштовита слика која нас враћа у бајку.“

Марија Пантић





 „Излог Пожуде“ аутор Раде Марковић
„Слика ми се свиђа због динамичне црно-беле игре линија и текстура. На мене је оставила утисак сама идеја човека који гледа кроз излог. Она оставља утисак продубљеног простора док се посматрач налази у самом излогу, а танку линију ограде између спољашњег и унутрашњег простора чини цртачки импровизовано стакло.“   

 Никола Марковић





„Етнопис“ аутор Весна Дејановић.
Све похвале нашој професорки на одлично урађеној слици, која нам се, од свих на изложби, највише и допала.“ 

Маша Живковић







“ Јесен  живота“ аутор Рудолф Руди Цетинић.
Сликар приказује профил старог  и избораног лица човека и тиме жели да прикаже пролазност  живота, трагове дубоког очаја, туге и бриге, изгубљених нада и очекивања. Очи су упечатљиве,стакласте и уморне. Портрет је експресиван а тамна позадина још више истиче песимизам представљеног.“ 

Никола Кнежевић






„Каос у глави“ аутор Хана Тинтор„Каос у глави подсећа на гомилу стрип јунака и цртаних ликова са телевизиjског канала Cartoon Network. Занимљиво је што су сви ти ликови представљени тако што излазе из једног великог човека. Мислим да је назив слике сасвим прикладан. Цртеж има посебну динамику која приказује хаотично стање у човековој глави и уметница  је успела да представи начин живота у данашњем времену.“ 


Алекса Светличић
 

„ЕТНОПИС“

„Етнопис“ је етно слика, а истовремено и етно писмо. Иницијал је, у ствари, фигуративни орнамент који приказује две птице између којих је танка линија биљке која их дели, а то могу да буду људи разних народности које деле само границе. Птице укрштају кљунове и разбијају границу. Симболишу љубав свих народа и зато су различитих боја. Иза њих је још једна птица која подсећа на лабуда и која их повезује.  Орнамент је уоквирен и делује попут издвојене слике. Уместо писма, на слици су шаре, орнаментика различитих националности која је рељефне текстуре, јер је коришћена и чипка поред сликања. Под различитим осветљењем и углом гледања слика добија своју другу варијанту, попут слике преко слике, где се виде разне варијанте чипканих рељефних шара које у ствари приказују рустичан етно рукопис.  Скуп шара је као скуп вињета, етно-орнамената, које сликарски приказују вез, чипку, ткање, штрикање, кончане нити, шивење, преплете, кукичање, разне бодове.  То је етно-пачворк, динамичан због разиграних потеза четкицом и чипком, са појединим акцентима живих и интезивних боја, присутног у нашем али и фолклору других народа.  Уместо печата то су кружни орнаменти који су попут рустикалних миљеа,  а подсећају и на розет. Слика позива на љубав, мир и заједништво међу људима.  Колорит је сачињен наизменично од интезивних боја  до умирујућих неутралних нијанси сиве, која даје дозу умерености и елеганције али и истиче орнамент.  Слика има  више планова, попут више слика у једној слици.  То је модерна композиција сачињена од етно фрагмената. Поједни фрагменти избијају у први план и губе се у прошлости,  а затим израњају из њега у данашњицу. На тај начин представља спону прошлости и садашњости коју деле нити.  Слика је и чувар старих вештина које су и данас присутне у моди и свакидашњици. Има циљ да очува и негује народну уметност, да се не затиру њени трагови којих је све мање, јер нестанком нашег писма и наше народне радиности, нестајемо и ми као народ.


Народна уметност је утиснута у нашим срцима и то је у ствари наш народни код.

Весна Дејановић

Нема коментара:

Постави коментар