СИМУЛАЦИЈА СКУПШТИНСКОГ ЗАСЕДАЊА
У току обиласка
Скупштине Републике Србије, које је
организовано за матуранте 15. београдске гимназије, у октобру месецу, од
госпође Весне Дујмић Росић смо
сазнали да Одељење за едукацију, осим
овог, има у својој понуди још два едукативна програма, намењена управо
средњошколској популацији; то су програм '' Путеви закона'' и програм ''Симулација
скупштинског заседања''.
Искористили смо прилику и договорили учествовање матураната у
тзв. Симулацији, но, показало се да, због бројних обавеза инструктора који у
овом програму учествују, за реализацију
смо морали чекати до децембра.
Прва симулација
је изведена 14.12. 2012. године. Учествовало је 50 матураната, претежно
природно математичког смера, у пратњи професора Зоране Матићевић. Ово је иначе
максималан број учесника, иако се
показало да интересовање за учествовање у симулацији далеко превазилази
овај број.
Симулација се иначе изводи у једној од сала за
заседање, у Улици Краља Милана. Програм траје од три до четири сата а њиме
руководе, управљају два до три инструктора Одељења за едукацију. Они дају
ученицима смернице, упутства током симулације, пружају потребна објашњења,
коригују погрешке и уопште, подучавају их.
Читава
симулација је замишљена као једна врста ''Социодраме''
у којој ученици уче кроз преузимање улога посланика, према профилу који им је
иначе задат од стране инструктора, и учествовањем у самом процесу од
конституисања скупштине, преко предлога закона, рада у посланичким одборима,
улагања амандмана, иступања за говорницом, и напослетку гласања.
Показало
се да овај начин учења изузетно одговара свима, без разлике. Учење може да буде
и забавно и да се, поред свега, овим
путем стиче јаснија слика, да се знања усвајају и емотивно а самим тим, да су
трајнија. Колико је успешан овај програм сведочи и чињеница да су ученици сами,
по повратку у школу, инсистирали, да првом приликом, организујемо барем још
једну симулацију, што је наравно, и учињено. Две симулације су заказане за
фебруар и март месец.
Иначе,
по завршеној симулацији, на молбу гђе Росић да јој обезбедимо некакву повратну
информацију о томе како су ученици реаговали на овај едукативни програм,
ученици Алекса Димић IV/5 и Алекса Ивановић IV/5 су осмислили и извели анкетно
испитивање учесника симулације.
Обрађени подаци потврдили су оно што смо, по
атмосфери и раду током симулације, могли и претпоставити. Наиме, симулација је
испунила и превазишла њихова очекивања. Свим ученицима би без устручавања,
препоручили учествовање у овом програму. Програм је, по њиховом мишљењу одлично
осмишљен, избор закона који је послужио за пример је одговарајући а задовољни
су и инструкторским радом и руковођењем. Оно што је најупечатљивије јесте да
је већина учесника прменила свој однос
према посланичкој функцији и посланичком раду. Наиме, ђаци тврде да су,
захваљујући медијима, стекли искривљену слику о њиховом раду као некој врсти
''естрадне'' делатности а да је у свари, њихова улога озбиљна а одговорност
огромна. Велики помак остварили су и у самом знању о процедури предлагања
закона, амандмана, измена, усвајања и нарочито о раду скупштинских одбора. Неки
чак сматрају да би се овај програм морао уградити у наставни план и програм.
Једном речју,
симулација скупштинског заседања има све што је потребно да прерасте у
традиционалну активност током завршне гимназијске године.
Нема коментара:
Постави коментар